|
Basın Bültenleri
9. Uluslararası İstanbul Bienali’nin
ardından… |
Kasım 2005 |
İstanbul Kültür Sanat Vakfı tarafından
Abdi İbrahim İlaç, Aygaz ve Opet eş sponsorluğunda düzenlenen
9. Uluslararası İstanbul Bienali 30 Ekim Pazar günü sona erdi.
Kapılarını açtığı 17 Eylül gününden itibaren bir
buçuk ay boyunca Türkiye’nin en büyük güncel sanat etkinliği olarak İstanbul’u
dev bir sanat platformuna dönüştüren 9. Uluslararası İstanbul Bienali
sergilerini yaklaşık 51.000 kişi gezdi. İstanbul Bienali’ne öğrencilerin
büyük ilgisi vardı, bienali gezen sanatseverlerin 16.000’i öğrenciydi.
9. Uluslararası İstanbul Bienali, Abdi
İbrahim İlaç, Aygaz ve Opet’in yanı sıra;
- American Center Foundation, Mondriaan
Vakfı, ABD Dışişleri Bakanlığı ve İstanbul ABD Konsolosluğu,
Açık Toplum Enstitüsü, The British Council ve İtalyan Kültür
Merkezi başta olmak üzere 46 uluslararası kurum,
- Bienal kapsamındaki bazı sanatçı projeleri
için Özel Proje Destekçisi olarak Akbank Kültür Sanat Merkezi,
Alkim Kağıt, Borusan Holding, Canan Pak, Co-Production, dDf, Proje 4L Elgiz
Çağdaş Sanat Müzesi, Exsa Export, Finans Sigorta, Henkel, Mavi Jeans, Mudo,
Philips, Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi, Sema ve Barbaros Çağa, Tefken
Holding, Tim Grup Proje Yönetim ve Türkiye Jokey Kulübü;
- Ayrıca İstanbul iş dünyasının önde gelen 43 kuruluşunun da Bienal Destekçisi olarak yaptıkları katkılarla gerçekleşti.
- 7 farklı mekânda yer alan 9.
Uluslararası İstanbul Bienali sergilerinin hazırlanması için üç ay
boyunca 80 kişilik bir teknik ekip çalıştı.
- 9. Uluslararası İstanbul Bienali kapsamında
sergi boyunca her gün günde 3 kez düzenlenen Rehberli Turlara 6.000’e
yakın sanatsever katıldı.
- 9. Uluslararası İstanbul Bienali’ni
rehberli turlardan yararlanarak gezen gruplar arasında; Ankara Zihinsel
Yetersiz Çocukları Yetiştirme ve Koruma Vakfı, Ankara Transparan
Sanat Galerisi, Garanti Bankası Fotoğraf Grubu, Çağdaş Yaşamı
Destekleme Derneği, Zihinsel Özürlü Çocuklar Vakfı’nın yanı sıra
Turkcell, Alarko, Nestle, Yapı Endüstri Merkezi
gibi kurumların çalışanları ve Almanya’daki Wilhelm Lehmbruck Müzesi
ve Hollanda’da Van Abbemuseum yetkilileri de yer aldı.
- Galatasaray Lisesi, Kadıköy
Anadolu Lisesi, Bilgi Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Mimar Sinan Üniversitesi,
İstanbul Teknik Üniversitesi, Robert Lisesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi,
Dokuz Eylül Üniversitesi, Edirne Güzel Sanatlar Lisesi, Isparta Süleyman
Demirel Üniversitesi gibi pek çok eğitim kurumundan öğrenciler de rehberli
turlar ile bienal sergilerini gezdiler.
- 9. Uluslararası İstanbul Bienali,
Ekim 2004’ten itibaren 9B Konuşmaları kapsamında birçok yerli ve
yabancı sanatçı, akademisyen ve küratörü ağırladı. On üç kez düzenlenen
9B Konuşmaları, 2500 kişi tarafından izlendi.
- Antrepo No: 5’teki “Misafirperverlik
Alanı”nda Avrupa’nın en önemli kültür sanat yayıncısı Revolver’ın
dünyanın dört bir yanından getirdiği 3000’i aşkın kitap, dergi, DVD,
plak ve bienal yayınlarının bulunduğu ‘Okuma Alanı’ndan çoğunluğu
üniversite öğrencisi olmak üzere yaklaşık 3000 kişi yararlandı.
- 9. Uluslararası İstanbul
Bienali’ni takip etmek üzere yurtdışından 600’e yakın basın mensubu
ve 2.000’den fazla eleştirmen, küratör, müze ve galeri yöneticisi olmak
üzere 7.500’ün üzerinde konuk geldi.
Avrupa’da Venedik Bienali’nden sonra ikinci sıraya
yerleşen 9. Uluslararası İstanbul Bienali’nin yabancı basında da büyük
yankı uyandırdı.
- Aralarında New York Times (ABD),
Wall Street Journal (ABD), La Republica (İtalya), Washington
Post (ABD), Frankfurter Allgemeine (Almanya), Le Monde (Fransa),
Le Soir (Fransa), Corriera della Serra (İtalya), Kathimerini
(Yunanistan), Ha’aretz (İsrail), Il Manifesto (İtalya), Volkskrant
(Hollanda), Südedeutsche Zeitung (Almanya) gibi dünyaca tanınmış
gazetelerden muhabirler temsilciler bienali izlemek için İstanbul’daydı.
- Art in America (ABD), Art Forum
(ABD), Art Press (Fransa) ve Frieze (İngiltere), Domus
(İtalya), Art (Almanya), Parachute (Kanada), Parkett
(İsviçre/ABD), Bidoun (ABD), Art News (İngiltere) gibi sanat
dergilerinden eleştirmelerin bulunduğu yabancı basın mensupları 9. Uluslararası
İstanbul Bienali izlenimlerini kendi ülkelerine taşıdılar.
Wall Street Journal 16 Eylül 2005 tarihli
sayısında 9. Uluslararası İstanbul Bienali’ne odaklanan ve bienalden
hareketle çeşitli yönleriyle İstanbul’u tanıtan özel bir ek çıkardı.
Fransa’nın önde gelen günlük gazetesi Le Monde
“İstanbul Bienali’nde sanat, bu sefer Avrupa’nın limitlerini sorguluyor” başlığıyla
İstanbul Bienali’ni anlatan bir yazıya yer verdi.
- ARD (Almanya), RAİ (İtalya),
Deutsche Welle (Almanya), TVE (İspanya), VPRO (Hollanda),
SVT (İsveç), NRK (Norveç) ve Fuji (Japonya) televizyon
kanallarından program yapımcıları 9. Uluslararası İstanbul Bienali
üzerine programlar hazırladılar.
- Ayrıca, Documenta XII, Sydney,
Venedik ve San Paulo Bienellari’nin yöneticileri
ile MOMA / Museum of Modern Art (New York), Tate Modern (İngiltere),
Centre Georges Pompidou (Fransa), Chicago Modern Sanat Müzesi
(ABD), Carnegie Museum of Art (ABD), Atina Modern Sanat Müzesi
(Yunanistan) gibi dünyaca bilinen müzelerin yönetim kurulu üyeleri, küratörler
ve koleksiyoncular da 9. Uluslararası İstanbul Bienali’nde
yer alan çalışmaları yakından inceleme ve Türk sanatçılarla tanışma imkânı
buldular.
10. Uluslararası İstanbul Bienali 2007 yılı sonbaharında
gerçekleşecek.
[ Haziran 2005 ]
9. Uluslararası İstanbul Bienali
[ Ekim 2004 ]
9. Uluslararası İstanbul Bienali'nin kavramsal çerçevesi açıklandı.
|
|
|
|