Uluslararası İstanbul Bienali Anasayfasıİstanbul Kültür Sanat Vakfı Anasayfası






















OLA PEHRSON

1964, Stockholm. Stockholm'de yaşıyor.


Ola Pehrson, “Unabomber’ın Peşinde” belgeselinin yeniden yapımı için, filmin orijinalinden sırası karışık bir dizi film karesi ve animasyon seçmiş ve daha sonra bunları, çamur, hurda, iplik ve polisiteren ile biçimlendirmiştir.
El yapımı bu yeniden yaratımlar, gerçeklikle ilişkisi orijinalinden bir parça kopuk, yeni bir belgesel oluşturmak üzere bir araya konarak filme alınmışlardır.
Bu sunumların kimisi, gerek orijinal belgeselde gerekse Pehrson’un yeniden yapımında, varolanla çok az görünür benzerlik içeren, son derece öznel görsel dışa vurumlardır. Bunun tersine, kimi sunumlar, bir evin ya da ilgili bir kişinin fotoğrafının en ince detayına kadar, kusursuz örneklerini sergilemektedir.
Pehrson, filmin her ayrıntısı ve gerçek olayların keyfi örneklerinin yeniden sahnelenmesi için gereken malzemeyle ciddi biçimde ilgilenmişti. Sözgelimi, belirli bir uçak, geçmiş bir olaydaki gerçek uçağın aynen gösterilmesinin imkansızlığı sebebi ile herhangi bir uçak olmuştur. Orijinal belgeseldeki diğer bir soyutlama ise Unabomber’ın erkek kardeşinin filmdeki fiziksel varlığının eksikliğidir. Bu eksiklik belgeselde, muhtemelen Meksika’da tatildeyken çekilmiş bir fotoğrafla giderilmiştir. Pehrson’un yeniden kurgulamasında ise, bu karakterin yeniden yaratılması kardeşin bu işe bulaşmış olma iddiasını bir adım öteye götürmektedir.
“Unabomber’ın Peşinde”, Bilsar Binası’nda 80 nesne ve bir DVD ile temsil edilmekte, ancak nesnelerin sayısı sürekli artmaktadır; çünkü Pehrson’un belirttiği gibi, “Bu yeniden yapım için zorunlu olan örneklerin nicelik ve şekillerinin gerçekliği muğlak ve ütopik kalmaktadır.”

November Paynter

www.olapehrson.com

BİLSAR BİNASI

English Contact Printer Friendly Page Send to a friend