Uluslararası İstanbul Bienali Anasayfasıİstanbul Kültür Sanat Vakfı Anasayfası






















SEAN SNYDER

1972,Virginia Beach. Berlin’de yaşıyor.


Snyder’ın eseri savaşın tasviri ve savaş haberciliği üzerine geniş çaplı bir araştırma. Amaç siyasi konular hakkında yorumda bulunmak değil, ikinci elden olayların temsil biçimlerini araştırmak. Bu denemenin bir amacı da bilgi ileten ve televizyon ekranı ile basılı sayfanın ötesindeki bir gerçekliğe göndermede bulunan bir araç olarak haberleri ciddiye almak. Bu yolla bazı temel temsil sorularını ortaya çıkarmayı deniyor.
İşin birbiriyle bağlantılı üç bölümü var:
1. Askeri kuvvetler ve taşeronların çektiği ve dosya paylaşım sitelerinden çıkarılmış dijital amatör fotoğraflardan oluşan sürekli bir arşiv (“İsimsiz”) bir çoğu görülmeden kalacak imgelerden oluşan bir katmanı ortaya çıkarıyor. Savaş ve şiddetin aleni imgeleri, amatör fotoğrafçıların banal konularına yer açmak adına dışarıda bırakılıyor. İmgeler saha muhabirinkinden başka bir perspektif sunuyor ve turist fotoğrafçılığını, klasik fotoğrafçılığı ve kriminal fotoğrafçılığını çağrıştırıyor.
2. “Olay Yeri”, Saddam Hüseyin’in yakalandığı yer ile ilgili batılı haber ajansları tarafından üretilen imgelerle haberlerden oluşan bir matristen yararlanmakta. Üstüste bindirilmiş anlatımlar ve görsel kanıtlar benzer ama tutarsız, kontrol altına alınmış ve gerçekte artık olmayan bir yer ve olayın tanımını üretmek için kullanılıyor. Analiz komplolar değil, aksine erişilebilirlik, zamanlama ve muhabirin konusuyla ilişkisi hakkında. Örnek olarak, medyanın çikolata, hazır et ve deodorant gibi batılı tüketici ürünlerine özel olarak odaklanmasını kaydetmek ilginç.
3. “Casio, Seiko, Sheraton, Toyota, Mars” isimli video, tüketici ürünlerinin ideolojik ayırımların tüm taraflarınca kabul edilişini ve tüketiciye yönelik dijital görüntüleme ürünlerinin elde edilebilirliği göz önünde bulundurulduğunda, fotoğraf habercilerinin dönüştürücü rolünü inceliyor. Savaşın ikonik bir imgesini ortaya çıkarmanın usülleri ve zorlukları, amatörlerin ürettiği imgeler ve Associated Press gibi medya ajanslarının imgeleri kullanılarak, sahnelemenin tarihi, imgelerin dijital manipülasyonu, tüketici olarak haber izleyicisi ve yağmacı olarak fotoğraf habercisi gibi kavramlar üzerinden araştırılıyor.

Charles Esche


GARANTİ BİNASI

English Contact Printer Friendly Page Send to a friend