Uluslararası İstanbul Bienali Anasayfasıİstanbul Kültür Sanat Vakfı Anasayfası






















MARIA EICHHORN

1962, Bamberg. Berlin’de yaşıyor.


Maria Eichhorn'un 1995'teki 4. İstanbul Bienali'ne katkısı serginin açılış günleri için Taksim Meydanı'na kurulan bir bilborddu. Proje, Eichhorn'un İstanbul'daki sol örgütleri, altkültür gruplarını ve diğer inisiyatifleri kentteki ana kamusal alanlardan birine görünür bir biçimde asılacak afişler tasarlamaya davet etmesiyle başladı. Sonuç siyasi afişleri, eylem çağrılarını ve insanların katılabileceği etkinliklerin ilanlarını bir araya getiren geniş bir çeşitlilik oldu. Eichhorn reklam panosu projesini İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin izniyle yerleştirdi; ama bu diğer iki kent kurumunun -Beyoğlu Belediyesi ve Gelirler İdaresi- sanat eserini meydandan kaldırmasına engel olamadı. Her seferinde eser eski yerine geri kondu; ama bu ancak İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı'nın Kurumsal İlişkiler Müdürü Esra Nilgün Mirze'nin devreye girmesiyle mümkün oldu. Bienaldeki bu projenin tarihi sadece sözlü anekdotlarda ve o tarihte çekilmiş amatör bir filmde yaşıyor.
“İstanbul Bienali 1995 Reklam Panosu”, Eichhorn'un orijinal reklam panosu projesinin bu filme çekilmiş kayıtlarını Maria Eichhorn ile Esra Nilgün Mirze arasında geçen, işin hikayesiyle ilgili bir röportajla beraber sunuyor.
Buna ek olarak, o zaman Eichhorn'un asistanı olan Aykut İstanbullu, 1990'ların ortasında Türkiye'nin toplumsal ve siyasi bağlamına bugünden bakıyor. Eichhorn, kendi pratiğine uygun olarak, bir projesini diğer bir projeyi üretmek için kullanmış, sanat sistemiyle olan kendi etkileşimi, sanat dünyasının yapısı ve kentin bürokrasisi hakkında fikir yürüttüğü başka bir projeye ivme kazandırmış.

Charles Esche


TÜTÜN DEPOSU

English Contact Printer Friendly Page Send to a friend